Watervallen en wildkamperen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu Watervallen en wildkamperen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu

Watervallen en wildkamperen

Door: Rachelle

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

31 Oktober 2014 | Australië, Cairns


28 oktober 2014 - Cairns, watervallen

Wat een prachtige dag! Ik heb nog nooit zo’n mooie omgeving gezien in mijn leven. We huren samen met Bob en Romee een auto waarmee we een stuk naar het zuiden rijden om langs de watervallen te gaan. Alleen de rit is al een beleving op zich, alles is zo uitgestrekt. Overal waar je kijkt zie je regenwoud. Heel indrukwekkend, vooral omdat je weet dat er zoveel dodelijke beesten en planten in leven. Een voorbeeld is de Cassowary (waarvan ik tot vandaag nog nooit had gehoord). Dit is een hele agressieve, twee meter grote vogel met een blauw hoofd en een soort steen er op. Echt heel dinosaurusachtig.

De eerste stop is bij de Babinda boulders. Prachtig om te zien! Ik word helemaal gelukkig van al dat moois. Overal waar je kijkt zijn de groenste bomen, en het water van de stroom is zo helder! Er staan wel overal waarschuwingsborden, en dat is niet voor niets. De Babinda Boulder wordt ook wel the Devil’s Pool genoemd. Door de stroming zijn mensen tussen twee rotsen gesleurd en nooit meer terug gevonden. Gelukkig zijn er ook hele mooie plekjes waar we wél kunnen zwemmen, en dat is heerlijk!
Hierna rijden we door naar Josephine falls, Millaa Millaa falls en nog een paar kleinere waarvan ik de naam vergeten ben. We zien de meest mooie dingen (zoals bij Millaa Millaa waar bij je een soort hallucinatie krijgt als je in de waterval staart) en doen de leukste activiteitenn (zoals van een rots af het water in glijden bij Josephine falls). Ik voel me zo gelukkig dat ik dit mee kan maken, het is echt ongelooflijk hoe mooi Australië is.

30 & 31 oktober 2014 - Daintree National Parc, Cape Tribulation

Tijd voor nog een uitstapje! Dit keer ietsje avontuurlijker. We gaan wildkamperen in het regenwoud! We huren weer een auto (dit keer eentje met een tent op het dak) en rijden naar het Daintree National Parc. Ook deze rit is weer prachtig. Aan de ene kant van de weg is het regenwoud, en aan de andere kant van de weg is het great barrier reef te zien. zo indrukwekkend! Na een paar uur rijden moeten we de Daintree river oversteken met een veerboot. In deze rivier zitten zoveel krokodillen dat je beter niet al te dicht bij de oever moet komen. Zodra we de rivier over zijn zitten we in het regenwoud. Het is zo dicht begroeid dat je nog geen paar meter het bos in kan kijken. Het is allemaal weer even prachtig, maar ik hou wel constant de gedachte in mijn achterhoofd dat zo’n beetje alles in Australië je dood wil hebben.
We stoppen eerst bij cape Tribulation, een heel erg mooi strand met de blauwste zee die je ooit gezien hebt. We lopen een eindje over het zand wanneer Romee een haai in het water ziet. Bob en Dion rennen er direct op af want zodra je met mannen de natuur in gaat komt hun oerinstinct boven en willen ze overal op jagen. Het lijkt alsof de haai Dion in z’n been gaat bijten maar gelukkig loopt het allemaal goed af.
Na even van de mooie omgeving genoten te hebben gaan we op zoek naar een kampeerplek. We willen het liefst niet op een camping want als we het doen, dan ook graag meteen goed. We vinden een mooie plek in het woud op tien meter afstand van het strand waar we de tenten op kunnen zetten. Bob en Dion bouwen een geweldig kampvuur waar we lamskoteletten en worstjes op bakken, en waardoor we de hele nacht lekker warm blijven.
Het is geweldig natuurlijk, om dit mee te maken. Wie kan er nou zeggen dat ie in Australië in het woud gekampeerd heeft? Toch kan ik er niet optimaal van genieten omdat ik constant bang ben. In het woud heb je geen bereik, er zijn amper mensen en er zitten de meeste vreemde beesten. Er zat bijvoorbeeld een giftige spin tussen het brandhout wat we verzameld hadden.
Toch blijven we lekker tot een uur of drie naast het kampvuur zitten, waarna we proberen te slapen in de tent. Wat niet echt lukte omdat we van ieder geluidje wakker schrikken. Na een uurtje slaap is het dan ook al weer tijd om de zonsopgang te gaan bekijken.
Na het ontbijt komen we er achter dat we hier helemaal niet hadden mogen staan en dat een kampvuur al helemaal uit den boze is. We hebben bijna een boete te pakken, maar gelukkig komen we er vanaf met een waarschuwing.
De dag gebruiken we om naar Port Douglas en Chrystal Cascades te gaan. In Port Douglas gaan we aan een heerlijk strand met warme blauwe zee liggen (pas wel op voor kwallen en krokodillen) en bij Chrystal Cascades wordt het me allemaal even te veel. Door alle spanning van de afgelopen dagen is het even onmogelijk om van de mooie waterbron te genieten, maar het staat in ieder geval op de planning om daar terug heen te gaan om er alsnog even te zwemmen.
We sluiten de dag af met een hele lang douche, want jezus, wat voelen we ons vies. Overal zit zand en zout en zandluizen, maar het was het volkomen waard. Een ervaring om nooit te vergeten.

  • 31 Oktober 2014 - 12:00

    Mama:

    Mooi geschreven weer mopje!
    Ben wel blij dat ik al van dit avontuur wist!!
    We genieten met je mee!!!

  • 31 Oktober 2014 - 13:48

    Victoria:

    Wat een avontuur!!
    Ik kan bijna de film in mij hoofd zien zo mooi heb jij het beschreven!
    Wij zijn trots op jullie!


  • 31 Oktober 2014 - 13:48

    Victoria:

    Wat een avontuur!!
    Ik kan bijna de film in mij hoofd zien zo mooi heb jij het beschreven!
    Wij zijn trots op jullie!


  • 31 Oktober 2014 - 13:48

    Victoria:

    Wat een avontuur!!
    Ik kan bijna de film in mij hoofd zien zo mooi heb jij het beschreven!
    Wij zijn trots op jullie!


  • 31 Oktober 2014 - 13:52

    Erna Vleeming:

    Hoi Rachelle ,

    Kan me zo goed voorstellen dat je even een inzinkertje kreeg, je ziet zo veel moois en maakt dingen mee die spannend zijn, zoals dat kamperen in het oerwoud met overal gevaarlijke en giftige beessie's , door de verslagen van Roy toentertijd herken ik een hoop, je verwoord het ook heel mooi, vindt het erg leuk om je verslagen te lezen, geniet en ga op je gevoel af dan komt alles goed

  • 31 Oktober 2014 - 14:24

    Saskia:

    Zo leuk om te lezen rachelle!! om jaloers van te worden joh!!!Veel plezier nog!xx

  • 31 Oktober 2014 - 15:13

    Erna Bouwman-Koops:

    Brrr, de rillingen liepen over mijn rug. Ben al sowieso geen held in open water. En ik kan me goed voorstellen dat je even blokkeerde na zoveel spannende indrukken. Ik hou ook niet van bijtbeesten en had ooit van een collega die daar gewoond heeft gehoord van die dodelijke spinnen. Geniet samen van alles wat je meemaakt. Wij genieten mee. Maar iets beter doseren is misschien handig. Geniet je er meer van. Groetjes.

  • 31 Oktober 2014 - 15:21

    Sabine:

    Wauw wat een belevenissen allemaal, geweldig leesvoer voor mij.hihi!!
    Snap helemaal dat je zo nu en dan vang bent. Vindt je een stoer wijfie hoor.
    Ik durf veel maar als ik dit allemaal lees weet ik niet of ik dat ook wel durven haha. Maarja anders zie je natuurlijk ook niet zo veel. Ik blijf jullie volgen. Veel plezier en genieten xxxxxx

  • 31 Oktober 2014 - 15:41

    Mayke:

    Wat schrijf je toch mooi. Leuk om jullie avonturen te lezen. Dikke kus

  • 31 Oktober 2014 - 19:07

    Gaby:

    wat een spannende belevenissen zeg! Geniet van de mooie natuur en blijf vooral schrijven,leuk om te lezen! Liefs voor jullie van ons XX

  • 31 Oktober 2014 - 20:52

    Annemiek:

    Wat ontzettend leuk om jullie avonturen te lezen, we beleven het echt zo met jullie mee.... Veel plezierxx

  • 03 November 2014 - 10:54

    Oma Tonny:

    Wat een spannende avonturen beleven jullie. En zo goed beschreven. Ik kan het zo voor me zien.
    Heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met jullie geniet maar van al het moois. Deze reis vergeet je nooit.
    Knuffel kus van oma Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachelle

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 4175

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2014 - 30 November -0001

Australië!

Landen bezocht: