Laatste dagen Cairns & Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu Laatste dagen Cairns & Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Rachelle Bree - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Cairns & Mission Beach

Door: Rachelle

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

18 Januari 2015 | Australië, Mission Beach

1 decemeber 2014 - Cairns, The Reef Backpackers

Half zes ‘s ochtends, en ik word wakker met een lichte kater van de vorige avond. Ter ere van Romée’s verjaardag hebben we een paar drankjes gedronken en zijn we naar Woolshed gegaan. Hele leuke en gezellige avond, maar daardoor moet ik het nu wel doen met een bonkende hoofdpijn.
Het is in Nederland pas negen uur ‘s avonds waardoor ik tijd heb om even te skypen. Nou ja, even.. Ruim anderhalf uur met mama, Alisa en Roland, daarna nog drie kwartier met Julia en in de avond nog eens twintig minuten met Yoran. Na de gesprekken voel ik me hartstikke goed, want het is super fijn om contact met thuis te hebben. Maar daarna blijkt al gauw dat zo lang skypen geen goed idee was, want van het ene op het andere moment krijg ik heel erg heimwee. We zijn nu ruim zes weken van huis, en ik begin mijn familie en vrienden toch wel even heel erg te missen. Daarbij komt ook nog eens dat ik zenuwachtig ben voor de aankomende tijd, want over twee dagen vertrekken we uit Cairns! Dan gaan we beginnen aan de reis naar het zuiden via de oostkust van Australië. Natuurlijk is dat super leuk, maar ook erg onzeker omdat we nog niet eens weten waar de eerste nacht gaan slapen, laat staan waar de rest van de tijd terecht komen. Die zenuwen in combinatie met de heimwee maken dat ik me ronduit kut voel.
We hebben voor morgen, de laatste dag in Cairns, nog wel wat leuke plannen gemaakt, dat zorgt gelukkig voor wat afleiding. Zo willen we nog een laatste keer de overheerlijke sushi van de nightmarket halen, over de Esplanade lopen en we nemen Bob en Romée mee uit eten als bedankje wat ze allemaal voor ons hebben gedaan hier. En dan is het toch echt tijd om Cairns vaarwel te zeggen.

3 december 2014 - Mission Beach

Nadat we de laatste boodschappen hebben gedaan en iedereen in het hostel gedag hebben gezegd vertrekken we. We hebben nog niet een heel erg concreet plan, behalve dan dat we de oostkust af gaan reizen. Het liefst willen we snel werk vinden om even flink aan de bak te gaan, zodat we daarna in één stuk door onze reis af kunnen maken.
Een goede optie die we hebben is om farmwork te gaan doen, maar omdat we niet zo goed weten waar we moeten beginnen rijden we eerst naar Mission Beach. We kunnen van daaruit naar de kleinere dorpjes gaan, waar over het algemeen bureau’s en working hostels zitten die je aan een baan kunnen helpen.
Mission Beach stelt als dorpje niets voor, het is eigenlijk niet meer dan één straat met hostels, restaurantjes en campings. Maar het strand is daarintegen enorm. Tot aan de horizon niets dan een prachtig blauwe zee en kilometers lang zandstrand omringd door palmbomen. We kamperen de eerste nacht van onze reis naar het zuiden op een camping pal aan het strand, waar we een leuk Nederlands stel ontmoeten. Zij zijn ook voor lange tijd samen op reis en komen vanuit Sydney. Voor we het weten zijn we vier flessen wijn verder en is het alweer half twee, tijd om de tent in te duiken.